Obchvat Bratislavy je dod*baný. Kolóny z juhu do Bratislavy budú ešte horšie

13.11.2019 | 10:53
  3
Ľudia okolo Šamorína, Senca, Dunajskej Stredy zbytočne ste sa tešili, ak aj niektoré úseky cesty otvoria, dlho nevydržia a oprava bude trvať minimálne niekoľko rokov.

Statické skúšky únosnosti násypu na stavbe diaľnice D4 nevyhovujú, čo je pravdepodobne ešte horší problém, ako nález azbestu. Uviedol to člen predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Peter Gandl s tým, že...

Násyp diaľnice D4  bude zrejme musieť zhotoviteľ rozobrať. Kto chce nech si klikne na tento článok, v článku v HN je aj video  rozhovor s bývalým členom NDS s Petrom Gandlom, kde to celé vysvetľuje.

Diaľnica D4 ešte nie je dokončená a už sa hovorí o oprave. Ide o väčší problém ako azbest

Kto sa tešil, že bude jazdiť do Bratislavy obchvatom do volieb, asi radosť mať nebude. Cesta sa už teraz začína prepadať. Takže treba vymeniť celé úseky a možno aj celú. A oprava možno bude drahšia. ako cesta celá.

Takže ľudia okolo Šamorína, Senca, Dunajskej Stredy zbytočne ste sa tešili, ak aj niektoré úseky cesty otvoria, dlho nevydržia a oprava bude trvať minimálne niekoľko rokov. Kolóny cestou do práce budú horšie, ako doteraz. Treba povrch budúcej diaľnice rozmlátiť a bordel niekam odnosiť a nahradiť ho kvalitným materiálom. Kam odniesť bordel, to bude ďalší problém. Podobný problém mali na Morave, keď sa im začala prepadať nová diaľnica na Ostravu, ale bolo to v oveľa menšom rozsahu. V okolí Bratislavy bol nástup nosenia bordelu veľkolepý a na štrku sa poriadne ušetrilo a ušetrené peniažky natiekli do vreciek tým, čo cestu schválili, naprojektovali alebo stavali.

V čom je problém ? No v tom, že pod budúcu diaľnicu sa nanosil bordel, miesto kvalitného štrku bordel hlina a smeti. Za Slnečnicami v Petržalke zmizla polka hlineného kopca a nanosila sa zrejme pod budúcu diaľnicu. A bohvie, aký bordel sa tam navláčil a odkiaľ sú tam kusy driev, azbestu, kable, tuby zo zubných pást a iné svinstvo. Niekto chcel na ceste zarobiť a niekto mu to schválil. Že by vysoká odbornosť? A kto to zas zaplatí, no občania z daní. Pochybujem, že od ministra dopravy za Most HÍD Arpada Erseka dostaneme tie minimálne sta miliónov, možno aj miliard ktoré budú potrebné na opravu. A to aj keď ho okamžite exportujeme do Leopoldova. Nebude na to stačiť ani odpredaj zámočku jeho kamaráta Bugára v Rohovciach, táto suma je obrovská. Bugár šermiara Erseka telocvikára do funkcie ministra dopravy dostal a je teda za neho tiež zodpovedný.

Pred pol rokom som sa prešiel za Dunajskou Lužnou po násype bez nejakých skúšobných zariadení na sadacie testy a rozboru vrtov. Ako inžiniersky geológ a hydrogeológ som len púhym zrakom videl, že navrchu bola nasypaná možno pol metrová vrstva málo kvalitného zemitého štrku a pod ním bola samozrejme hlina a bordel. Pršalo a na nasype rástol durman taká jedovatá rastlina darí sa jej keď je nepriepustné podložie, napríklad íl a hlina. A pod cestou bolo blato s vyplavené z podložia cesty.

Už od  vtedy som na to upozorňoval napríklad aj v tomto článku na konci o tom píšem.

Šamorínsky vodný zdroj vody je schopný zásobiť polku Slovenska, ale Most HID ho ničí

Po sérii článkov som spozoroval, že sa začalo podsýpať zrazu aj štrkom a dokonca sa začali dávať dočasné povolenia na ťažbu štrku napríklad pri Hrubej Borši, čo je tiež veľmi divné a tiež to vyvoláva radu otázok. Neviem či táto, akože náprava nastala dôsledkom tohto článku alebo upozornením pána Matoviča z Oľana. A je možné, že niekto zbadal že už sa to prepadá aj keď o tom mám pochybnosti. Odbornosť a čestnosť je to posledné, čo patrí do výbavy našej slávnej vládnej mafiánskej koalície.

Lenže aj toto nebolo urobené dobre štrk sa nasýpal do už navezenej hrubej vrstvy hliny, ktorá sadá ďalej.

Štrk sa musí ťažiť a to niečo stojí a treba za to platiť. No a na diaľnici treba ušetriť, pôvodne mali celé úseky diaľnice stáť na pilotoch, čo sa nedeje všade sa začali stavať násypy. A podsýpať sa hlinou a ílom.

Trošku geológie piesok a štrk sadne rýchlo pod cestou a znesie  vysokú záťaž sadani a zhutnenie trvá len niekoľko dní a týždňov. Hlina a íl sadá niekoľko rokov aj desaťročí a ak sa použije treba ju poriadne zhutniť (z valcovať ťažkými mechanizmami) a  neznesie záťaž hýbe sa. Prakticky to znamená,  že cesta sa začne vlniť a prepadať a neznáša veľké zaťaženie trebárs kamiónovou dopravou. Otázku vyvoláva aj to, kde bol stavebný dozor, kto navrhol a dovolil podsýpať cestu týmto bordelom. Ak to bol niekto z mojich kolegov inžinierskych geológov dopredu ho ľutujem, že sa podujal na túto službu. Telocvikár a šermiar Árpad Ersek to s radosťou celé hodí na neho.

Čo dodať? Po dod*banom zdroji vody pri Šamoríne aj dod*baný obchvat. Most HÍD bravo. 

Ešte je tu jedna hnusná možnosť tváriť sa, že je všetko v najlepšom poriadku a nič sa nebude prešetrovať. Cesta sa nezačne prehýbať a sadať okamžite a možno určitú dobu rok, dva,  tri potrvá kým sa vlnenie a sadanie poriadne prejaví, ale to už pán Ersek a Bugár budú na dôchodku.

A perlička na záver chystá sa zavrieť tzv opilecká cesta v záchvate nadšenia, ako to užasne bude fungovať. Ak sa uzavrie bočná cesta, ktorá vedie z Lužnej do Dolných Honov ak sa tak stane naozaj tak budú kolóny krokom ráno až po Šamorín.

Zdroj: juliuskovacs1.blog.sme.sk


Zaujíma nás Váš názor:

Program rádia
Zmena programu je vyhradená.

  • Bez programu

Tipy a rady


 

Zaujímavosti