Chod štátu počas núdzového stavu nezabezpečuje ústavný zákon o bezpečnosti štátu, ale Mikas so svojou podzákonnou normou - vyhláškou - zverejňovanou vo Vestníku vlády!!!

28.12.2020 | 20:55
  10
Bývalý riaditeľ Odboru vyšetrovania obzvlášť závažnej trestnej činnosti Jozef Šátek upozorňuje na existenciu bezprecedentnej situácie v právnom systéme i vo fungovaní demokracie na Slovensku.

Na Slovensku existuje bezprecedentná situácia v právnom systéme i vo fungovaní demokracie, keď hlavný hygienik Mikas svojou vyhláškou „umožnil“ poslancom parlamentu rokovať a schváliť ústavný zákon k núdzovému stavu, keďže bez jeho „nadpráce“ by to možné nebolo.

Je tragické, že „chod štátu“ na Slovensku počas núdzového stavu nezabezpečuje ústavný zákon o bezpečnosti štátu, ale prakticky ho zabezpečuje hlavný hygienik svojou podzákonnou normou - vyhláškou zverejňovanou vo Vestníku vlády.

 

Hlavný hygienik Mikas je tvárny materiál. Túto jeho charakteristickú črtu Matovič vycítil ihneď po nástupe do premiérskej funkcie. Už v prvých týždňoch si rozumeli, keď premiér sa zbavil zodpovednosti prijímať protikovidové opatrenia vládou a v rozpore s ústavným zákonom aj inými zákonmi presunul celú administratívnu agendu na Mikasov úrad.

V apríli 2020 som proti týmto nezákonným rozhodnutiam podal generálnemu prokurátorovi podnet, ktorý tento nechal dlho bez odpovede, počkal, až sa prvá vlna pandémie prevalí a potom mi dal za pravdu. Premiér Matovič si však neprevzal túto vládnu agendu ale navrhol zmeniť zákony tak, aby hlavný hygienik v podstate vydával formou vyhlášky takmer všetky obmedzujúce opatrenia týkajúce sa aj práv a slobôd občanov, keďže vedel, že hlavný hygienik urobí všetko čo sa v jeho hlave zrodí.

A takto v symbióze vyrobili „dobrovoľne“ násilný systém celoplošného testovania, keď vyhláškou prikázali občanom pod hrozbou domácej neplatenej karantény sa nechať testovať, čo bolo priepustkou do práce a k vyhnutiu sa existenčným problémom.

Fakt, že výkon funkcie hlavným hygienikom Mikasom je maximálne spolitizovaný, že jeho rozhodnutia nemajú čisto len zdravotno-preventívne pandemické zámery, ale rieši aj čisto politické otázky dokázala ostatná jeho vyhláška. Touto v rozpore s predchádzajúcimi principiálnymi stanoviskami o povinnej karanténe pozitívne testovaných ale aj pri kontaktoch osoby infikovanej COVID-19 vydal vyhlášku, ktorá je normou „politickou“, keďže účelovo, v súlade s názormi Matoviča a vládnej koalície umožnil poslancom vládnej koalície na rozdiel od iných občanov v podobnej situácii sa zúčastniť parlamentného rokovania o ústavnom zákone, lebo inak bol priamo ohrozený núdzový stav, ktorého termín skončenia je o jeden deň.

O tomto probléme, že koniec núdzového stavu nastane 29.12. vedel Matovič a jeho vládna garnitúra najneskôr pred 44 dňami, kedy vláda SR dobu núdzového stavu posledný krát predlžovala. V tomto čase mohla vládna koalícia urobiť bez časového tlaku akékoľvek legislatívne rozhodnutie súladné s našim právnym poriadkom. Neurobila to, svojou nečinnosťou naťahovala čas až to nakoniec musela hodiť na „Mikasa“, no a ten v pravý čas „zabral“.

Inak umožniť infikovanej osobe na COVID-19 pracovať v desaťčlennom kolektíve v prevádzke atómovej elektrárne nie je o zabezpečovaní "krízovej infraštruktúry štátu" ale skôr o zločine všeobecného ohrozenia či sabotáže.

Zdroj: Facebook Jozef Šátek

Zobraziť ďalšie

Zaujíma nás Váš názor:

Program rádia
Zmena programu je vyhradená.

  • Bez programu

Tipy a rady


 

Zaujímavosti