Ako korupčno-plagiátorská vláda financuje z daní občanov reklamnú kampaň zabezpečujúcu zisky Pfizeru a ďalších mRNA firiem

13.08.2021 | 10:46
  8
Analytik globálnych trendov a rizík MUDr. Juraj Mesík pripomína, že pre mRNA firmy znamená každý nový očkovanec zisk zatiaľ niekoľkých desiatok eur. Tretia, štvrtá a ďalšie dávky však podľa neho otvárajú nové a nové perspektívy.

V tradičnom kapitalizme firma vyrobí výrobok, ktorý sa potom snaží (či ho potrebujete alebo nie, a nech už sú jeho kvality akékoľvek) na trhu predávať. Na podporu predaja investuje do reklamy, v jej rámci do konzumentov hustí rozličné tvrdenia o vynikajúcich kvalitách svojho produktu a prípadne viac alebo menej nápadne zhadzuje produkty konkurencie ( "obyčajný prací prášok", "zvýšené hepatálne testy").

Vývoj ukázal, že sa to dá robiť oveľa výnosnejšie zapojením vlád štátov. Vláda môže napríklad zakázať alebo administratívne obmedziť predaj konkurenčných produktov (napríklad účinných liekov - nedostanú licenciu na predaj, sú len na predpis pričom lekárov strašia úrady vymyslenými nežiadúcimi účinkami, trestoprávnou zodpovednosťou a podobne).

Vláda môže aj oveľa viac. Napríklad prikazovať občanom rozličných kategórií (učiteľom, zdravotníkom, študentom, úradníkom, predavačom, policajtom, vojakom atď.) že si musia daný produkt kúpiť. Presnejšie, vláda ho nakúpi z ich daní a občania si ho len musia "vyzdvihnúť", aby sa nákupy zdôvodnili. Alebo z daní poplatníkov môže vláda platiť celú reklamnú a mediálnu kampaň pre zvolený produkt a firmu.

Kupodivu, tak ako vieme, ktorí slovenskí lekári dostali od ktorej farmakofirmy v uplynulých rokoch koľko eur a koľko zájazdov na kongresy v exotických krajinách (pripomeňme si link TU) - zvyšok je jednoduchá práca s excelom so zadaním mien firiem alebo lekárov, ktorí vás zaujímajú), existuje aj verejne dostupná databáza zmlúv štátu s rozličnými firmami.

Volá sa Centrálny register zmlúv a s trochou úsilia sa v ňom dozviete napr. aj koľko z vašich daní dostali ktoré noviny či televízia od ktorého ministerstva či verejnej inštitúcie a na čo.
Napríklad taká TV Markíza mala včera dobrý deň: od Ministerstva financií dostala zmluvu na "komunikáty" za okrúhly melónik (presne 1 080 000 eur), od ministerstva vedeného iným plagiátorom zmluvu na vysielací čas za skromnejších 408 000 eur. 7. júna to bolo 720000 od Všeobecnej zdravotnej poisťovne, predtým 7. mája okrúhlych 900 000 na vysielací čas od Ministerstva zdravotníctva.

Podrobnosti nájdete TU.

Keď si vyhľadáte zmluvy s inými mediálnymi firmami nájdete kopec ďalších zmlúv, súm a sumičiek. Oproti mega-prachom vyhodeným na remdesivir či spajdľovanie nosohltanov sú to samozrejme len omrvinky - ale pre mRNA firmy znamená každý nový očkovanec zisk niekoľkých desiatok eur. Zatiaľ - lebo tretia, štvrtá a ďalšie dávky otvárajú nové a nové perspektívy. Bez potreby utrácať na reklamu vzácne firemné peniaze. Výborný biznis model!

Zdroj: Facebook Juraj Mesík


Zaujíma nás Váš názor:

Tipy a rady


 

Zaujímavosti