Slobodomurárom sa nepáči článok denníka Guardian, v ktorom noviny informovali o existencii tajných lóží

Predstaviteľ Veľkej Zjednotenej Lóže Anglicka tvrdí, že zverejnené informácie sú zavádzajúce.

Britský denníik The Guardian bol obvinený z "úmyselného zavádzania" svojich čitateľov prostredníctvom článku, v ktorom informoval o tom, že v Londýne operujú dve tajné slobodomurárske lóže, v ktorých sú angažovaní britskí politici a viacerí novinári.

Bližie k tejto téme v článku InfoVojny tu.

Písomnú sťažnosť zverejnila v utorok Veľká Zjednotená Lóža Anglicka (United Grand Lodge of England - UGLE) na slobodomurárskej webovej stránke Freemasonry Today, kde sa píše, že lóže neoperujú tajne, nakoľko miesta spoločných stretnutí jej členov v časti Camden na severe Londýna sú otvorené aj pre verejnosť.

„Existencia týchto dvoch lóží nie je tajná, nefungujú vo Westminsteri ich členmi nie sú politici ani novinári,“ uvádza v liste predstaviteľ UGLE David Staples.

 V článku denníka Guardian sa uvádza, že lóža New Welcome Lodge má asi 30 až 40 členov, z nich štyria sú poslancami britského parlamentu. UGLE podobné tvrdenia označila za vymyslené a dodala, že New Welcome Lodge má v skutočnosti 22 členov, z ktorých ani jeden nezastáva funkciu poslanca parlamentu.

David Staples poukázal tiež na článok denníka Telegraph z roku 1929, v ktorom boli zverejnené informácie o vzniku a existencii lóže. Dodal, že zmienka o bratstve New Welcome Lodge a Gallery Lodge figuruje už 12 rokov aj na stránkach Wikipédie.

„Ide o zámerné zavádzanie tvrdiť, že lóže fungujú tajne alebo naznačovať, že ich existencia je tajná alebo skrytá,“ uvádza ďalej vo svojom stanovisku Staples.

Podľa jeho názoru Guardian publikovaním nepresností a podporou predsudkov voči slobodomurárom, spájaním bratstva s korupciou, túžbou po moci a kontrole, poškodzuje ich povesť.

Zdroj: rt.com / freemasonrytoday.com