RTVS sa vo vysielaní musela ospravedlniť za neobjektívnu reportáž Kovačič Hanzelovej

Reportérka vo svojom spravodajskom príspevku nedala priestor dotknutej strane.
08.06.2018 | 12:22

Večerné Správy RTVS sa 7. júna začali odvysielaním ospravedlnenia vydavateľstvu Mafra za reportáž Zuzany Kovačič Hanzelovej, ktorú televízia odvysielala počas vlaňajších parlamentných volieb v Česku.

Problémom bolo, že v reportáži RTVS hodnotila Lidové noviny a Mladú frontu DNES, denníky patriace českému vydavateľstvu Mafra, avšak zástupcovia Lidových Novín a Mladej fronty DNES či vedenie vydavateľstva priestor nedostali.

Sankciu za porušenie povinnosti zabezpečiť objektívnosť v spravodajskom príspevku RTVS udelila Rada pre vysielanie a retransmisiu. Televízia odvysielala oznam ako biely text na čiernom pozadí bez sprievodného komentára, oznam o porušení zákona musí odvysielať trikrát.

Podľa vyjadrenia Eriky Rusnákovej, hovorkyne RTVS, bola televízia povinná oznam o porušení zákona odvysielať do 3 dní od doručenia rozhodnutia. „Túto povinnosť má RTVS  bez ohľadu na to či využije možnosť podať žalobu voči rozhodnutiu RVR. Za nesplnenie povinnosti odvysielať takýto oznam, môže RVR uložiť pokutu až do výšky 165.969 eur. Vzhľadom na výšku možnej pokuty RTVS odvysiela tento oznam, ale voči rozhodnutiu RVR podá žalobu,“ uviedla pre Stratégie Rusnáková.

Redaktorka Kovačič Hanzelová zverejnila v reakcii na svojom facebookovom profile status, kde uviedla, že "RTVS sa rozhodla neodvolať voči rozhodnutiu Rady pre vysielanie a retransmisiu a dnešné správy sa začínajú ospravedlnením sa za moju reportáž o Andrejovi Babišovi a jeho médiách."

Ďalej vo svojom statuse píše, že členovia rady sa rozhodli hlasovať inak, ako odporúčali právnici v podrobnej analýze, podľa ktorej nebola reportáž neobjektívna.

Zdroj: strategie.hnonline.sk